top of page




1/7



חזרה לעמוד הבית
כיתות תקשורתיות (ASD)
"החינוך הוא הדרך. האדם - הוא המטרה" (א. ד. גורדון)
בחטיבת הנעורים ליאו באק פועלות 7 כיתות תקשורתיות המיועדות לתלמידים על
הספקטרום האוטיסטי. בכל כיתה לומדים עד 8 תלמידים. מודל שילוב התלמידים
האוטיסטים הינו מודל ייחודי הן בהיקף התלמידים, הן בשילובם בכיתות הגדולות והן
בתכניות הלימוד המיוחדות ובתכניות העשרה. תלמידים בעלי יכולות אקדמיות משולבים
בכיתות הגדולות בשכבת הגיל תוך ליווי וסיוע של איש צוות. השילוב מאפשר לתלמידי
החינוך המיוחד את ההזדמנות לחיות בחברה מקבלת, מכילה ומקדמת ולהביא לידי מימוש
את הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת מהם.
תכניות לימוד ייחודיות:
גלישה- תלמידי הכיתות התקשורתיות משתתפים בפעילות עמותת
"הגל שלי" . לפעילות הימית ערך חינוכי רב, בה התלמיד מתמודד עם
אתגרי הים, לומד על שמירת הסביבה הימית ורוכש מיומנויות
חשובות, אשר יסייעו לו בתחומים נוספים בחייו.
גן כרמית- חווה ללימודי חקלאות וסביבה- החווה מעניקה
לתלמידים השוהים בה עולם קסום של טבע רחב ידיים שמזמין
אותם לבוא... לגעת... וללמוד. החווה פועלת במודל בית ספר
בו התלמידים לומדים את התכנים דרך עשייה משמעותית
וחווייתית. התלמידים חווים את הטבע ואוצרותיו החיים באופן
ישיר, בלתי אמצעי ואקטיבי, סופגים ערכים, שותפים
לתהליכים יצרניים, מצמיחים וצומחים.
גן החיות "חי פארק" מוצקין- אחת לשבוע התלמידים מגיעים לגן החיות ולומדים נושאים
מגוונים הקשורים בבע"ח. כחלק מלמידה חווייתית,
התלמידים מתנסים בטיפול בבע"ח תוך הדרכה וליווי של
מדריך מטעם גן החיות.
תוכנית אתגרים - טיפוס בחבל ושייט- פעילות תהליכית באמצעות טיפוס בפארק חבלים.
הפעילות מסייעת לחיזוק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של התלמיד תוך התמקדות
ביכולותיו. היציאה לים והשייט במפרשיות מאפשרים לתלמיד חוויה אחרת. היציאה לים,
החשיפה לענף הספורט וההתנסות בהשטת
מפרשית מספקות לתלמיד תחושת העצמה ונותנות
את תרומתן בתחומים נוספים בחייו.
רכיבה טיפולית וסייסות- היחסים המיוחדים הנרקמים בין התלמיד לסוס מספקים לתלמיד
הזדמנות לשפר את המודעות העצמית שלו, לחזק את הביטחון העצמי ולשפר תחושת
מסוגלות. הרכיבה הטיפולית ידועה ביתרונותיה בתחום הפסיכולוגי, הרגשי והפיזי. מלבד
רכישת מיומנות הרכיבה, התלמידים לומדים ומתנסים
בכל נושא הסייסות - מניקיון הסוס ועד להתקנת אביזרי
הרכיבה.
קליניקת כישורי חיים- חדר הטיפולים, המאובזר כ"מיני דירת מגורים", המאפשר לימוד
ורכישת מיומנויות בסיסיות, הן ברמה התוכנית והן ברמה המעשית. הטיפולים נעשים
במסגרת קבוצתית או פרטנית ע"פ צרכי התלמיד. הטיפולים מועברים ע"י צוות פרא רפואי
מנוסה, אשר עובד בשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי.
כלבנות טיפולית ואילוף- החוויה הייחודית עם הכלבים יוצרת סביבה
טיפולית מיוחדת, בה נדרש המטופל להתמודד עם מצבים מאתגרים ובלתי
צפויים ומפתח כישורי חיים, כגון: תקשורת בין אישית וביטחון עצמי.
גן הילד- זהו מרכז העשרה חברתי ייחודי לילדים, לבני נוער ולמתבגרים בעלי צרכים
מיוחדים, המעשיר את חייהם של כל הבאים בשעריו ומקנה להם כישורי חיים ועצמאות
תפקודית. המבנה מוקף בחורש טבעי ובפינות נוי ירוקות. המרכז כולל אזור פעילויות
וטיפולים, גינה טיפולית, בריכת נוי ופינת חי, המשמשים את הילדים להנאה ולטיפול.
סייף - speciai fencing- תלמידינו לוקחים חלק במועדון הסיוף העירוני. במסגרת המועדון
התלמידים משתתפים בפעילות ספורטיבית, אשר כוללת
אימוני כושר גופני, תרגול קואורדינציה וחשיפה מותאמת
לענף הסיוף. מטרת התוכנית להקנות לתלמידים מיומנויות,
עצמאות, ביטחון עצמי, השתלבות במרחב הקבוצתי ולקיחת
אחריות.
חממה לימודית- החממה ממוקמת בביה"ס ומאפשרת
לימוד מדעי, עיוני ומעשי באמצעות חוויה. החממה
הלימודית משמשת כמעבדה דרכה ניתן לצפות
בגידולים ולקחת אחריות על גדילתם וסביבתם.
התלמידים לומדים אודות אחריות, סבלנות, טיפול
שוטף בצומח, עבודת צוות, תזונה ובריאות.
קבוצת גינון- תלמידי הכיתות התקשורתיות הקימו
גינות נוי ברחבי בית הספר. התלמידים עוסקים
בשתילה, בהשקייה ובתחזוקה שוטפת, ובכך תורמים
לעיצוב חזות בית הספר והסביבה הלימודית בו.
רכיבה על אופניים- כחלק מתוכנית ניידות, תלמידינו לומדים את
מיומנות הרכיבה על אופניים, שתוכל לסייע להם ככלי תחבורה נוח
וזמין. הרכיבה על אופניים הינה דרך נוספת וחווייתית לפעילות
כי כל חינוך-הוא חינוך מיוחד!!!
וחינוך עושים באהבה או לא עושים בכלל.

bottom of page