ההוראה תהיה ספירלית ואינטגרטיבית. הוראה זו מבוססת על שילוב בין מושגים ונושאים מתמטיים מאותו תחום ומתחומים מתמטיים שונים ועל התנסות התלמידים במצבים ותופעות, המעידים על קשרים בין תחומים מתמטיים.

הרעיון המרכזי הוא יצירת קשרים בין התחומים המספריים, האלגבריים והגיאומטריים. הוראת שלושת התחומים (התחום המספרי, התחום האלגברי והתחום הגיאומטרי) תיעשה בשילוב, תוך הוראה במקביל של נושאים הקשורים זה לזה.

התוכנית משלבת שאלות הקשורות לאוריינות מתמטית.

תוכנית הלימודים עפ"י משרד החינוך לשנת תשפ"ה

עתודה במתמטיקה

בשכבות ז', ח' ו-ט' לימודי המתמטיקה הם חלק מתוכנית העתודה למנהיגות מדעית-טכנולוגית. במסגרת התוכנית, ילמדו התלמידים 7 שעות מתמטיקה מתוכן 5 ש"ש על פי תוכנית הלימודים מטעם משרד החינוך ו- 2 ש"ש נוספות הן עבור לימודי העשרה שאינם נכללים בתוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך ומיועדים לפתח את החשיבה המתמטית בהלימה לגילם ולתת רקע מתמטי לצרכים המדעיים והטכנולוגיים הנלמדים בכיתות חטיבת הנעורים.

בנוסף, התלמידים לומדים בהעמקה ובהאצה את הנושאים הנלמדים במסגרת תוכנית הלימודים בשילוב חקר בסביבה טכנולוגית.

תוכנית קולומביה במסלול מחוננים

תוכנית הלימודים בכיתות המחוננים מתבססת על תוכנית קולומביה, תוכנית שפותחה באוניברסיטת קולומביה ויועדה לתלמידים שאותרו כתלמידים מחוננים. עיקרה של התוכנית הוא יתר הפשטה, הכללה והעמקה בנושאים הנלמדים. תוכנית הלימודים בכיתות המחוננים כוללת את תוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך.