תוכנית הלימודים במקצוע העברית מוקדשת בעיקרה להבעה, הבנה ולשון.

זוהי תוכנית שלה"בת- שילוב הבעה והבנה בתחומי הדעת.

מטרת העל היא הכרת העברית "ככלי שרת" עבור מקצועות הלימוד השונים.

מטרות נוספות הן הרחבת אוצר מילים, שכלול הבעה בכתב ובע"פ, הכרת משלבי השפה, גילוי חוקיות הלשון, כתיבת פסקות וסיכומים והיכולת ליישמם בתחומי הדעת השונים.

3 שעות שבועיות אשר רובן תוקדשנה להבעה והבנה, התמודדות עם מאמרים ופיצוח שאלות ברמות שונות.

כיתה ז'

הנושאים בהבנה והבעה: מיומנויות טרום קריאה, פענוח מילים קשות, סימני הפיסוק, שם המספר, סוגי טקסטים, קישוריות, משפטי מפתח, פסקת טיעון, טבלה ופסקת השוואה, דעה ועובדה, תשובה למשימה, סיכום טקסט.

הנושאים בלשון: חלקי הדיבור, סמיכות לעומת שם עצם ותוארו, דיבור ישיר ועקיף, כינויי הקניין, הקדמה למערכת הפועל, פעיל וסביל.

כיתה ח'

הנושאים בהבנה והבעה: מיומנויות טרום קריאה, פענוח מילים קשות, סימני הפיסוק, שם המספר, סוגי טקסטים, קישוריות, משפטי מפתח, פסקת טיעון, טבלה ופסקת השוואה, דעה ועובדה, תשובה למשימה, סיכום טקסט בורר וממזג, מילונאות, סוגי מכתבים. הנושאים בלשון: חלקי הדיבור, סמיכות לעומת שם עצם ותוארו, דיבור ישיר ועקיף, כינויי הקניין, הקדמה למערכת הפועל והכרתה לעומק, פעיל וסביל, תחביר המשפט הפשוט.

כיתה ט'

הנושאים בהבנה והבעה: מיומנויות טרום קריאה, פענוח מילים קשות, סימני הפיסוק, שם המספר, סוגי טקסטים, קישוריות, משפטי מפתח, פסקת טיעון, טבלה ופסקת השוואה, דעה ועובדה, תשובה למשימה, סיכום טקסט בורר וממזג, מילונאות ואוצר המילים והמשמעים, יחסים בין מילים (נרדפות, ניגודיות) סוגי מכתבים, אמצעים רטוריים. הנושאים בלשון: חלקי הדיבור, סמיכות לעומת שם עצם ותוארו, דיבור ישיר ועקיף, כינויי הקניין, מערכת הפועל והכרתה לעומק, פעיל וסביל, תצורת השם, צורני גזירה ונטייה, תחביר המשפט הפשוט.