כיתה ז'
חשיבות רכישת השפה הערבית.
תרומת השפה הערבית לתלמיד ולחברה.
להכיר את המנהגים והתרבות של הערבים.
רכישה והטמעה של ארבעת מיומנויות היסוד: קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור.
מיומנויות אלו נעשות בהדרגה במשך השנה לפי התכנית "שפה מספרת תרבות".
שימוש באוצר מילים של השפה הערבית המדוברת שנלמדה במסגרת התכנית "יא סלאם".
כיתה ח'
חזרה יסודית על החומר הנלמד בכיתות ז' בשילוב ארבעת המיומנויות (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור).
הרחבה והעמקה של אוצר המילים בשפה הערבית בשלוב תרבות ומנהגים מתוך הטקסטים הנלמדים.
הבניין הראשון בשלמותו, כולל שמות גוף.
משקלים של בינוני פועל ופעול בכל הגופים.
כיתה ט'
הרחבת אוצר המילים של השפה הערבית ושימת דגש על אוצר המילים של השפה הערבית התקשורתית.
העמקה והרחבת הידע של המבנה הלשוני, בשילוב קטעי אקטואליה של המזרח התיכון.
ידיעה אקטיבית של ה' הידיעה במלואה, מילות שאלה, משפטי שאלה, פועל בשלמותו בזמנים עבר עתיד ציווי בינוני פועל ופעול, ידיעה פסיבית של פל"נ, רשמב"א, נטיית שם עצם בזכר ובנקבה.