תרבות ישראל

בשיעורי תרבות ישראל אנו קושרים בין הטקסטים היהודיים הנלמדים לעומקם ובין החיים העכשוויים ואישיותו של התלמיד/ה. הטקסטים נלמדים מתוך התחברות אל שורשי התרבות היהודית ומתוך בחינה ביקורתית של הטקסט והעמדות המשוקעות בו.

כיתה ז'

בכיתה ז' התלמידים כותבים את עבודת השורשים, אשר מחברת אותם אל שורשי המשפחה. הם חוקרים את העבר תוך כדי מבט אל ההווה שלהם ואל עתידם. בתהליך התלמידים מתוודעים לערכי המשפחה, לצמתים מרכזיים בחייהם ובחיי הוריהם, לחפצים המועברים במשפחה כגון: מתכונים, שירים ,סיפורים, בגדים ומאכלים.

כמו כן, אנו עוסקים במועדי השנה ומציינים את החגים השונים. בנוסף, אנו מתייחסים לשנת בר ובת המצווה תוך שמיעת קטעים מהפרשות השונות והתייחסות לאופן חגיגת האירועים בקרב התלמידים.

כיתה ח'

בכיתה ח' יילמד המקצוע במחצית א' בלבד, בשתי יחידות לימוד ויחבור למקצוע העברית ביחידת לימוד אחת. התלמידים מבצעים חקר המכונה "שפת החברה", וכולל את שני המקצועות תרבות ישראל ועברית. במהלך החקר התלמידים בוחנים את כוחה של השפה, באמצעות עיסוק בטקסטים מהתנ"ך, מהמשנה ומהתלמוד. כל זאת מתוך ראיית העברית ככלי תרבותי מראשיתה ועד העברית העכשווית. בעבודת החקר התלמידים יכתבו משנה הרלוונטית לחייהם, לצד ביצוע משימה יצירתית, שתראה את התפתחותה של השפה העברית.

כיתה ט'

בכיתה ט' במסגרת שיעורי מחשבת ישראל, התלמידים יקראו, יעסקו וינתחו דילמות, המלוות אותנו כחברה מאז ומעולם, הרלוונטיות עד היום. הדילמות המוסריות כוללות ערכים המתנגשים זה בזה ומחייבות הכרעה ומעשה. הדיונים אודות הדילמות, מחדדים את החשיבה והרגישות המוסרית של העוסקים בהן.