1/7
תלמידי חטיבת הנעורים על הדשא

חזרה לעמוד הבית

שלום וברוכים הבאים לאתר חטיבת הנעורים ליאו באק!

באתר המוצג לפניכם תוכלו להכיר מקרוב את העשייה החינוכית בחטיבת הנעורים שלנו.

חטיבת הנעורים ליאו באק הינה אחד מאגפי מרכז חינוך ליאו באק.

מטרותינו החינוכיות בחטיבה משלבות בין מצויינות אקדמאית וחברתית, תוך מימוש הפוטנציאל האישי הגלום בכל תלמיד.

החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי שזורים זה בזה ובאים לידי ביטוי בתחומי הדעת השונים.

נשמח לראותכם שותפים לעשייה החינוכית בחטיבת הנעורים!

ערן.jpg

דבר המנהל ערן ברסלר

  ,תלמידים והורים יקרים

החיים בקהילה חינוכית מרובים אתגרים והתמודדויות. מי שבחר לקחת חלק בקהילה כמו קהילת ליאו באק, מתחייב למעשה לחיות בעולם רווי מתחים, מחלוקות ואף סתירות. אנו נדרשים לעשות החלטות ובחירות מהותיות בכל יום, ולעיתים אנו מייחלים לפתרון חד וברור למצב מסוים או להנחיות "מגבוה" שיקלו על אופן ההתמודדות, אך קיימת דרך נוספת, מורכבת יותר, אשר מאפשרת למגוון קולות להישמע, לצוף ולהדהד. הדרך הזו מחדדת את המחשבה, מאתגרת את התפיסה ומחזקת את המסוגלות להתמודד עם המציאות. אכן, בסופו של דבר לכל בעיה או אתגר יש הכרעה  ובחירה בדרך מסוימת. כיצד מיישבים את המתח בין הרצון לשאול ולהדהד קולות שונים לבין הצורך לנקוט עמדה ולבחור  בדרך מסוימת

העובדה שמתח זה קיים ביהדות מאות שנים מעניקה פרספקטיבה שונה ומעניינת- ביהדות ישנם ספרי הלכות וחוקים ברורים, אך הספר המרכזי ביותר, אותו נדרשו יהודים ללמוד, הוא התלמוד, בו אין רשימת חוקים שיש לקיים, אלא בדיוק להיפך- התלמוד מעלה על נס את המחלוקת, מדגיש את מגוון הדעות ומפנה את הקורא להתעמק בדילמות ובסוגיות דומות: "המודל התלמודי הוא- לחיות עם פער בין העולם המחשבתי לבין העולם המעשי. מצד אחד ללמוד את כל צדי המחלוקת. מצד שני, לחיות רק על פי צד אחד שלה" (מיכה גודמן, "מהפכת הקשב").

 
  • כאמור, החיים בקהילה חינוכית מרובים אתגרים והתמודדויות, קל וחומר בימי הקורונה, שבצידה נמשיך לחיות, ללמוד וללמד גם בשנה זו. ישנן דרכים רבות להתמודד עם אתגרי הקורונה, ועל כן עלינו להמשיך, כפי שעשינו בשנה החולפת, לאתגר את העשייה החינוכית שלנו שוב ושוב בכל התחומים- חינוך חברתי-ערכי, הוראה, למידה,  הערכה, מנהיגות, טיפול בפרט ועוד,  

  •                                     אני בטוח ביכולתנו לעשות זאת בכוחות משותפים, באמונה בדרך ובעבודה קשה.

  • בשנת הלימודים תשפ"ב נתמקד במספר אבנים מרכזיות, אשר יהוו את מרכז עשייתנו החינוכית:

  • תכנית "קשת"- לאחר שנתיים של פיילוט מלמד ומעמיק, בשנת הלימודים הקרובה (ובשאיפה שגם לבאות אחריה) תכנית קשת תפעל בכל הכיתות בחטיבה. מטרת התכנית- הטמעת מיומנויות חברתיות ורגשיות בתחומי הדעת השונים. התכנית תבוא לידי ביטוי בהוראה, באירועי הערכה בכלל המקצועות, בנראות על קירות בית הספר, בתעודות המחצית ובתעודות סוף השנה, בהכשרת רכזות המקצוע, בישיבות הצוות ועוד. עוד על התכנית אפשר לקרוא  כאן.  

  • חינוך חברתי-ערכי כמייצר שייכות וביטחון- תחושות שייכות וביטחון הן תנאי הכרחי ליצירת אקלים לימודי. בשנת תשפ"א התאמנו את תכני חינוך חברתי- ערכי לרוח תקופת הקורונה, ובזכות עבודה מאומצת הצלחנו לייצר שיח ערכי גם ב"למידה מרחוק". בשנת תשפ"ב נמשיך לפעול בתחום משמעותי זה במסגרת עוגני הזמן אותם יצרנו בחטיבה בשנים האחרונות, כגון- "שיר של יום", שיעורי חינוך, שבועות מיוחדים, מעמדים, הפסקות פעילות, אירועי תרבות ועוד.

  • קיימות- משבר האקלים העולמי עלה לכותרות בקיץ האחרון בעקבות דוח האו"ם, אשר פורסם באוגוסט 2021 (הקליקו כאן להרחבה בנושא). הדוח מנגיש לציבור הרחב את מה שידוע למדענים ולפעילי סביבה כבר זמן רב- אורח החיים המערבי פוגע אנושות באקלים העולמי ומשנה את כדור הארץ. השנה נעסוק בנושא זה במסגרת ימים מיוחדים במספר תחומי דעת ונשאף לשנות נהלים מסוימים בחטיבת הנעורים כדי להיטיב ולו במעט עם הסביבה.

  • הערכת אמצע וסוף השנה- באמצע שנת תשפ"א, בשיאה של מגיפת הקורונה ואי הוודאות שהיא זימנה לנו, הובלנו שינוי בלתי רגיל בכל הקשור להערכת התלמידים במחצית השנה ובסיומה. בזכות התגייסות המחנכות והמחנכים יצרנו תהליך משמעותי, אשר קידם הערכה הוליסטית של התלמיד, ובעיקר פתח צוהר לשיח משמעותי בין המחנך לתלמיד. השנה נמשיך באופן הערכה זו ונשכלל אותה, ובנוסף נשזור בתהליך ימי שיחות אישיות בין המורים המקצועיים לתלמידים.

  • עיצוב קירות ומסדרונות- תיאוריית החלונות השבורים הוכיחה בעבר כי במקום שבו הסביבה הפיזית מכבדת את יושביה, הם מצידם מכבדים אותה ושומרים עליה. בשנים האחרונות הצלחנו להפוך את המבנה המיושן של חטיבת הנעורים לגן עירוני פורח וצבעוני. בשנה הקרובה נמשיך לפעול לפיתוח מסדרונות וחצרות החטיבה, ובנוסף נעניק צבע ומשמעות לקירות בתוך הכיתות, וזאת באמצעות פוסטרים מיוחדים, אותם עיצב צוות מיוחד במהלך הקיץ האחרון. מוזמנים להסתכל על חלק מהפוסטרים בקישור הבא.

  • דגשים נוספים בשנת הלימודים תשפ"ב:

  • במהלך שנת הלימודים הנוכחית נמשיך לקיים ימי "למידה מרחוק" מרוכזים אחת לכמה שבועות (בהנחה ולא יהיה סגר ארוך נוסף, אשר יחייב אותנו לעבור ל"למידה מרחוק" באופן קבוע). 

  • קורסי "סייבר" יתקיימו השנה בשכבות ז' ו-ח' כקורסי בחירה בסוף יום הלימודים.

  • במהלך הקיץ נבנה מעלון מיוחד המנגיש את מרכז המשאבים והמעבדות לבעלי מוגבלויות.

  • במהלך שנת תשפ"א נבנתה כיתת שדה בסמוך למגרש הספורט. התלמידים והמורים מוזמנים לעשות בה שימוש לצרכי למידה במרחב הפתוח.

  • מסלול תל"ם, אשר פותח בחטיבה בשנים האחרונות ומיועד לתלמידים המתקשים בלימודיהם קיבל הכרה רשמית מאגף שח"ר במשרד החינוך. בנוסף, לקבוצת תלמידי תל"ם, אשר תפעל השנה בכיתה ט', אנו נבצע פיילוט שבמסגרתו נפתח קבוצה נוספת בשכבת ח'.

 

מצפה לראותכם/ן,

 

ערן ברסלר

מנהל חטיבת הנעורים

צוות ניהול חטיבת הנעורים  (לפי סדר א'-ב')

איילת שצוב – סגנית למנהל ורכזת שכבת כיתות ט'

גילה לוטטי – סגנית למנהל ורכזת החינוך החברתי-ערכי-קהילתי

דורה זילברמן - רכזת שכבת כיתות ז'

זיוית אדמוני - אחראית מערכת ומנהל תלמידים

זיוית אלברט - רכזת שכבת כיתות ח'

חיה ספיר - יועצת שכבת כיתות ט'

יזנו אסמרה - יועצת שכבת כיתות ז'

לימור יהודה - רכזת הכיתות התקשורתיות

מיטל כהן - יועצת שכבת כיתות ח'

מיכל דהן ליבני - סגנית מנהל חטיבת הנעורים, רכזת פדגוגית ורכזת מתמטיקה

ערן ברסלר - מנהל חטיבת הנעורים

 

בעלי תפקידים בחטיבת הנעורים (לפי סדר א'-ב')

איציק שרקי - אב הבית

בועז אידלוביצי - רכז טיולים והיסעים

דני סוסנוביץ' - אחראי ביטחון ובטיחות

ויולט מיפאנו - מזכירות חטיבת הנעורים

חגית הלזנרט- רכזת תכנית קשת

חיה ספיר- מובילה בית ספרית בנושא סמים ואלכוהול

כוכי סולימרסקי- רכזת כיתות מחוננים

ליאור אביטל- רכזת תופי שלום

ליאור אנגלמן - רכז כיתות הספורט

לימור חורש אולברג - רכזת מדידה והערכה

מירב ליטני ואלינה קרסנושצ'וק - להקת "הכרמלים"

מעיין ביסמוט הרמן- רכזת תחום תלמידים דיפרנציאליים

מעיין בן אבו - רכזת מעורבות חברתית

מעין בר צור-  רכזת מגדר

מעיין יחיאל גנון - רכזת מועצת תלמידים

נדיה אברמזון - ספרייה

נופר בהט- יחסי ציבור

קטיה קליין - מנהלת מרכז משאבים

ראובן טמיר - טכנאי מחשבים

רינת סבו - מזכירות חטיבת הנעורים

רעות אהרון- רכזת מסלול תל"מ

  

מערך תמיכה לימודי ורגשי (לפי סדר א'-ב')

איילת שצוב - עו"סית בית הספר

אלי מקייס - רכז תלמידים

יזנו אסמרה - יועצת שכבת ז'

חיה ספיר - יועצת שכבת ט'

מיטל כהן - יועצת שכבת ח'

מירב פלד - פסיכולוגית בית הספר

גיל הקש - רכזת עצמה (עיריית חיפה)

ענת למברג-קב"סית (עיריית חיפה)

 

מובילי קהילות מורים

אומנות – עדי רוזנטל

אנגלית - יעל כדורי

גיאוגרפיה – מעין בר צור

היסטוריה- חגית זליג

חינוך גופני - זהר אייל רמון

חינוך תעבורתי - ענבל לוי

כיתות תקשורתיות- לימור יהודה

מדעים - אסתי סגל

מתמטיקה - מיכל דהן לבני

ספרות - קרן בקרמוס

עברית - כוכי סולימרסקי

ערבית - נורית מויסי

של"ח – חזי לוי

תנ"ך – חדוה אטוס

תרבות ישראל - טל שורץ

 

אשכולות חקר:

שכבת ז'- זהויות במפגש – מעין בר צור  

שכבת ח'- חברה בהתהוות - קרן בקרמוס

שכבת ט'- מסע בין ישראל - חגית זליג

  

מחנכי כיתות – שנה"ל  תשפ"ב

רכזת שכבת כיתות ז' – דורה זילברמן 

יועצת שכבת כיתות ז' – יזנו אסמרה

מורי שילוב- ליאור אביטל ואודי רויך

כיתת לימוד ז'1  – קבוצת חינוך – עדי רוזנטל, קבוצת חינוך – טל קלודה

כיתת לימוד ז'2  – קבוצת חינוך – דוד גילת, קבוצת חינוך – מעיין בן אבו

כיתת לימוד ז'3  – גיל וינטר

כיתת לימוד ז'4  – מעין בר צור

כיתת לימוד ז'5  – כוכי סולימרסקי

כיתת לימוד ז'6  – קבוצת חינוך – דורה זילברמן, קבוצת חינוך – דר שבי

 

כיתת לימוד ז'7  – קבוצת חינוך – יזנו אסמרה, קבוצת חינוך – חזי לוי
כיתת לימוד ז'8  – לירון אררה מזרחי + דר שבי
כיתת לימוד ז'9 – מעיין בן אבו + קרן דנה

 

רכזת שכבת כיתות  ח'–  זיוית אלברט

יועצת שכבת כיתות ח' – מיטל כהן

מורת שילוב- דיטה פרח

כיתת לימוד ח'1- קבוצת חינוך – זיוית אלברט, קבוצת חינוך – רעות אהרון

כיתת לימוד ח'2 – קבוצת חינוך – זהר אייל רמון,  קבוצת חינוך – דני סוסנוביץ'

כיתת לימוד ח'3 – מאיה דוידוביץ' הרוש

כיתת לימוד ח'4 – קרן בקרמוס

כיתת לימוד ח'5 – נטע קפלן

כיתת לימוד ח'6 – קבוצת חינוך –אלה קאושנסקי, קבוצת חינוך – חגית זליג

כיתת לימוד ח'7 – קבוצת חינוך – חנה ליאון,  קבוצת חינוך – נגה רגב

כיתת לימוד ח'8 – קבוצת חינוך – מיטל כהן , קבוצת חינוך – נופר בהט

כיתת לימוד ח'9 – מירי עוגור + עידן פוזניאק

כיתת לימוד ח'10 – מעיין הרמן + אודי רויך

 

רכזת שכבת כיתות ט'–  איילת שצוב

יועצת שכבת כיתות ט' – חיה ספיר

מורת שילוב- ליאור אביטל

כיתת לימוד ט'1- קבוצת חינוך – לימור ששון פרץ, קבוצת חינוך – שני יעקב

כיתת לימוד ט'2 – קבוצת חינוך – אבי ביטון, קבוצת חינוך – אביטל הוד בנימיני

כיתת לימוד ט'3 – איילת פרי

כיתת לימוד ט'4 – צילה סופר אלגז

כיתת לימוד ט'5 – איילת שצוב

כיתת לימוד ט'6 – קבוצת חינוך – חיה ספיר , קבוצת חינוך – לילך בר ורדי

כיתת לימוד ט'7 – חגית הלזנרט

כיתת לימוד ט'8 – מעיין יחיאל + מריס קרני

כיתת לימוד ט'9 – ורד מילר + נופר לסנר

כיתת לימוד ט'10 – אלינה קרסנושצ'וק + מוריה ויצמן

 

  צוותים מקצועיים

 

לימודי החברה הישראלית 

אייל רימון זהר

בר צור מעין

ברסלר ערן

וינטר גיל

שמואלי רם

 

[אנגלית

כדורי יעל – רכזת

דוידוביץ-הרוש מאיה

דנא-דיאמונד רונית

הוד-בנימיני אביטל

חורש-אולברג לימור

כהן-קדוש לירז

מאירי חדוה

סופר אלגז צילה

קפלן נטע

שטרית ויקטוריה

 

אשכול מדעים

 שוורצבורד קובי - רכז פדגוגי שש שנתי

סגל אסתי - רכזת מדעים ועמ"ט

 

מדעים

איסמן ניר

אלברט זיוית

דיקנסון דנה

זהר אבלין

פרי איילת

רגב נגה

רודשטיין ילנה

 

מחשבים

אביטן רבית- רכזת

בלין-קניג אירנה

יערי דנה

 

פיזיקה

אברהם ראובן

בלין-קניג אירנה

ברודר גבי

נחשון אוהד

  

מתמטיקה

דהן ליבני מיכל – מרכזת

אליאס מירב

בהט נופר

בר אוסנת

יעקב שני

יערי דנה

מאירי חדוה

מיס רון צופית

סגל ליאור

סוסנוביץ דני

עוגור מירי

פינטו מימרן אסנת

קלודה טל

  

עברית

סולימרסקי כוכי - רכזת

אורנר-מלכה ענת
בקרמוס קרן

בר-ורדי לילך

זילברמן דורה

סרוסי שרית

קרן לימור

שמואלי רם

ששון-פרץ לימור

  

אמנויות

רוזנטל עדי -רכזת

זאהר שמס

ליטני מירב

  

תנ"ך

אטוס חדוה -מרכזת

אובסטפלד רונית

גילת דוד

בר ורדי לילך

יריב רונית

לוי ענבל

שוורץ טל

 

זהויות במפגש

בר צור מעין – רכזת

הלזנרט חגית

גילת דוד

וינטר גיל

לוי חזי

ליאון חנה

קאושנסקי אלה

רוזנטל עדי

 

חברה בהתהוות

 בקרמוס קרן – רכזת

אטוס חדוה

גילת דוד

בר ורדי לילך

יריב רונית

לוטטי גילה

לוי ענבל

קאושנסקי אלה

שוורץ טל

ספרות ט

בקרמוס קרן – רכזת

אובסטפלד רונית

גילת דוד

קאושנסקי אלה

  

תרבות ישראל

שורץ טל-מרכזת

אייל רמון זהר

אהרון רעות

בן-אבו מעין

בר-צור מעין

גילת דוד

דוידוביץ מאיה

זילברמן דורה

לוי ענבל

כהן מיטל

קאושנסקי אלה

רגב נגה

רוזנטל עדי

שצוב איילת

 

מחשבת ישראל – ט'

שורץ טל-מרכזת

בר-ורדי לילך

גילת דוד

לוי ענבל

שצוב איילת

  

חינוך גופני

אייל רימון זהר - רכזת

אביב יגאל

כהן ורדה

מיכאלוב גרישה

מיס רון צופית

סגל יונתן

קמינקר ליאון

 

חינוך מיוחד

יהודה לימור-רכזת

אררה-מזרחי לירון

בן אבו מעיין

דנה קרן

הרמן מעיין

ויצמן מוריה

יחיאל-גנון מעיין

לסנר נופר

מילר ורד

עוגור מירי

פוזניאק עידן

קרסנושצ'וק אלינה

קרני מריס

רויך אודי

שבי דר

  

מסע בין ישראל והעמים

זליג חגית -רכזת

הלזנרט חגית

וינטר גיל

ליאון חנה 

  

שילוב

אביטל ליאור

פרח דיטה

רויך אודי

 

חינוך תעבורתי

לוי ענבל - רכזת

  

של"ח

לוי חזי-רכז

אידלוביצי בועז- רכז טיולים

ביטון אבי

בר איתן

מזור יוסי

 

ערבית

מויסי נורית  - רכזת

באש אמנה

וינטר גיל

ישראל אסנת

קרן לימור

ששון פרץ לימור
 
 

מערך ייעוץ ותמיכה

 

בחטיבה פועל מערך תמיכה ייעוצי בשילוב עם צוות המורים והמחנכים:

פסיכולוג בית הספר

את בית הספר מלווה, פעמיים בשבוע, פסיכולוג מהשירות הפסיכולוגי, המסייע לצוות החינוכי בטיפול בתלמידים ומשפחותיהם.

 

יועצות

כל שכבה מלווה על ידי יועצת מקצועית המהווה כתובת לציבור התלמידים, המורים וההורים בטיפול בתלמידים, ומייעצת לצוות המורים באופן שוטף. היועצת עומדת בקשר הדוק עם מחנכי הכיתות ועם יתר הגורמים הטיפוליים בבית הספר.

בנוסף, היועצות אחראיות לכוון את התלמידים הנזקקים לכך לקבלת סיוע בפרויקטים השונים שפורטו, או לאבחונים נוספים על מנת לסייע לכל תלמיד על פי צרכיו.

עובדת סוציאלית

העובדת הסוציאלית מטפלת בבעיות סוציאליות של התלמיד ומשפחתו, על פי המלצת הצוות הייעוצי הטיפולי.

היא עוסקת בייעוץ והכוונה מקצועית בכל הנושאים הסוציאליים, עורכת ביקורי בית על מנת לעמוד מקרוב על המצב הסוציאלי-כלכלי, מתווכת בין משפחות נזקקות לרשויות הרווחה. כמו כן, מסייעת לספק לתלמידים בעלי קשיים כלכליים סיוע חומרי ולימודי.

רכזי התלמידים

בחטיבה ישנם שני רכזי תלמידים שתפקידם לסייר במסדרונות בית הספר במהלך השיעורים ולתת מענה לתלמידים שמחוץ לכיתה. במהלך ההפסקות, רכזי התלמידים שומרים על הסדר ועל אקלים חינוכי בית ספרי.

 

כיתת שילוב

 

אוכלוסיה

תלמידים בעלי לקות מורכבת ומשמעותית (לקות למידה, לקות גופנית, נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית) ו/או בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתה רגילה.

 

זכאות לשילוב

הזכאות להיכלל בתוכנית השילוב תיקבע ע"י וועדת השילוב, בכפיפות למיכסת שעות השילוב שהוקצו לביה"ס, ובהתאם לאיבחון משולב (דידקטי + פסיכולוגי) של התלמיד ובדיקת מיקוד הראיה והשמיעה שלו.

 

מטרות השילוב

  1. סיוע לתלמידים בתחום הלימודי- מתמטיקה ו/או מקצועות עתירי מלל.

  2. שילוב התלמיד ברמת הלימוד של כיתתו ע"י צמצום הפערים הלימודיים והקניית אסטרטגיות למידה.

  3. חיזוק ההיבט הריגשי של התלמיד: העלאת הביטחון, הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות.

  4. שילוב חברתי טוב יותר של התלמיד בכיתת האם, כתוצאה משיפור במצבו הלימודי והריגשי.

 

תוכנית השילוב

התלמיד יוצא במהלך שעות הלימודים, בשעות אפס ו/או בתום הלימודים לכיתת השילוב, על מנת לקבל סיוע לפי צרכיו השונים. במהלך שעות אלה התלמיד מקבל:

  1. הוראה מתקנת- מורת השילוב מסייעת לילד באופן אינדיבידואלי במיומנויות היסוד: מתמטיקה, עברית וקריאה, הדרושות להצלחתו בכיתה הרגילה.

  2. פיתוח אסטרטגיות למידה- כאן הדגש מושם בדרך הלמידה ולא בתוכן הלימודי.

  3. פיתוח כישורי חיים וכלים לסינגור עצמי- דרכי התמודדות עם קשיים, שיפוט במצבים שונים בחיי היומיום, יצירת קשרים חברתיים ועוד.

 

התלמידים בכיתת השילוב הינם מאותה שיכבת גיל ולומדים בקבוצות של עד 4 תלמידים.

תלמיד, הנמצא זכאי לשעות שילוב, ילמד 2 ש"ש-4 ש"ש בכיתת השילוב עם מורה להוראה מתקנת.