1/7
תלמידי חטיבת הנעורים על הדשא

חזרה לעמוד הבית

שלום וברוכים הבאים לאתר חטיבת הנעורים ליאו באק!

באתר המוצג לפניכם תוכלו להכיר מקרוב את העשייה החינוכית בחטיבת הנעורים שלנו.

חטיבת הנעורים ליאו באק הינה אחד מאגפי מרכז חינוך ליאו באק.

מטרותינו החינוכיות בחטיבה משלבות בין מצויינות אקדמאית וחברתית, תוך מימוש הפוטנציאל האישי הגלום בכל תלמיד.

החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי שזורים זה בזה ובאים לידי ביטוי בתחומי הדעת השונים.

נשמח לראותכם שותפים לעשייה החינוכית בחטיבת הנעורים!

תמונה מיכל ליבני לאתר.jpg

 דבר המנהלת 

משהו חדש מתגלגל ברחובות,"

משהו אחר יורד במדרגות,

משהו קורה תופס לו בזנב

משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו..."  (מילים: אילאיל תמיר)

תלמידים והורים יקרים,

אנו בפתחה של שנת הלימודים תשפ"ג. הצוות החינוכי, המנהלה וההנהלה עומלים רבות בימים אלו לפתיחת שנת לימודים חלקה ומוצלחת.

ברצוני לאחל לתלמידים ולצוות החינוכי שנת לימודים מגוונת ופורייה, שנמשיך להשקיע בחינוך ערכי וחברתי ושנמשיך להעמיק את הקשר האישי בין התלמידים והצוות.

 

בימים אלו אני נכנסת לתפקידי כמנהלת חטיבת הנעורים ליאו באק. זו זכות גדולה עבורי לעבוד עם הצוות החינוכי ולהמשיך ולהוביל את חטיבת הנעורים למחוזות נפלאים.

 

השנה ילמדו בחטיבה כ – 750 תלמידים, ב – 29 כיתות, מתוכן 6 כיתות מחוננים ו – 7 כיתות תקשורתיות.

כבכל שנה, במקביל ללימודים הסדירים בבית הספר, תשולבנה גם פעילויות מחוץ לכתלי בית הספר כגון: סיורי של"ח,   . פעילויות גמ"ח, גיחות, סיורים לימודים, מסעות חינוכיים, צפייה בהצגות וכו

 

בהזדמנות זו מבקשת לאחל בהצלחה רבה לשכבת כיתות ז' הנכנסת בשערי החטיבה וכן לתלמידים החדשים שהגיעו  והצטרפו אלינו בכיתות השונות. כולנו מתרגשים יחד אתכם ומאחלים לכם קליטה מהירה ומוצלחת

 

 שתהיה זו שנת למידה חווייתית ומשמעותית ,

 

 

בברכת שנה טובה,

מיכל ליבני

מנהלת חטיבת הנעורים

 

נושאי תפקידים שנה"ל תשפ"ג

 

צוות ניהול חטיבת הנעורים  (לפי סדר א'-ב')

איילת שצוב – סגנית ראשונה למנהלת

גילה לוטטי – סגנית שנייה למנהלת ורכזת החינוך החברתי-ערכי-קהילתי

גיל וינטר - רכז שכבת כיתות ז'

דורה זילברמן – סגנית שלישית למנהלת ורכזת שכבת כיתות ח'

זיוית אדמוני - אחראית מערכת ומנהל תלמידים

זיוית אלברט - רכזת שכבת כיתות ט'

חיה ספיר - יועצת שכבת כיתות ז'

יזנו אסמרה - יועצת שכבת כיתות ח'

לימור יהודה - רכזת הכיתות התקשורתיות

מיטל כהן - יועצת שכבת כיתות ט'

מיכל דהן ליבני - מנהלת חטיבת הנעורים 

 

בעלי תפקידים בחטיבת הנעורים (לפי סדר א'-ב')

איציק שרקי - אב הבית

בועז אידלוביצי - רכז טיולים והיסעים

דני סוסנוביץ' - אחראי ביטחון ובטיחות

ויולט מיפאנו - מזכירות חטיבת הנעורים

חגית הלזנרט- רכזת מיומנויות למידה

חיה ספיר- מובילה בית ספרית בנושא סמים ואלכוהול

יונתן סגל - רכז כיתות הספורט

כוכי סולימרסקי- רכזת כיתות מחוננים

לימור חורש אולברג - רכזת מדידה והערכה

מירב ליטני ואלינה קרסנושצ'וק - להקת "הכרמלים"

נופר לסנר - רכזת תחום תלמידים דיפרנציאליים

מעיין בן אבו - רכזת מעורבות חברתית

דר שבי -  רכזת מגדר

אלינה קרסנושצ'וק - רכזת מועצת תלמידים

נדיה אברמזון - ספרייה

קטיה קליין - מנהלת מרכז משאבים

ראובן טמיר - טכנאי מחשבים

רינת סבו - מזכירות חטיבת הנעורים

רעות אהרון - רכזת מסלול תל"מ

 

מערך תמיכה לימודי ורגשי (לפי סדר א'-ב')

איילת שצוב - עו"סית בית הספר

אלי מקייס - רכז תלמידים

יזנו אסמרה - יועצת שכבת ח'

חיה ספיר - יועצת שכבת ז'

מיטל כהן - יועצת שכבת ט'

מירב פלד - פסיכולוגית בית הספר

גיל הקש - רכז עצמה (עיריית חיפה)

ענת למברג-קב"סית (עיריית חיפה)

 

מובילי קהילות מורים

אומנות – עדי רוזנטל

אנגלית - יעל כדורי

גיאוגרפיה – הלזנרט חגית

היסטוריה- הלזנרט חגית

חינוך גופני - זהר אייל רמון

חינוך תעבורתי - ענבל לוי

כיתות תקשורתיות- לימור יהודה

מדעים – נגה רגב

מתמטיקה – שני דהן יעקב

ספרות  ט' - קרן בקרמוס

עברית - כוכי סולימרסקי

עמ"ט – דנה יערי

ערבית – אמנה באש

של"ח – חזי לוי

תנ"ך – חדוה אטוס

תרבות ישראל - טל שורץ

 

אשכולות חקר

שכבת ז' - זהויות במפגש - קרן בקרמוס  

שכבת ח' - חברה בהתהוות - לילך בר ורדי

שכבת ט' - מסע בין ישראל והעמים  - חגית הלזנרט

 

מחנכי כיתות

רכז שכבת כיתות ז'–  גיל וינטר

יועצת שכבת כיתות ז' – חיה ספיר

מורת שילוב- פנינה זייף פנינה

כיתת לימוד ז'1 – קבוצת חינוך – לימור ששון פרץ, קבוצת חינוך – שני יעקב

כיתת לימוד ז'2 – קבוצת חינוך – דניאל כ"ץ, קבוצת חינוך – לירן שלכצקי

כיתת לימוד ז'3 – קבוצת חינוך – גיל וינטר, קבוצת חינוך – רחל לופטג

כיתת לימוד ז'4 – לילך בר ורדי

כיתת לימוד ז'5 – דנה יערי

כיתת לימוד ז'6 – קבוצת חינוך – איתן בר, קבוצת חינוך – מיטל הילל אלגנייש

כיתת לימוד ז'7 – איילת שצוב

כיתת לימוד ז'8 – מעיין יחיאל + מריס קרני

כיתת לימוד ז'9 – נופר לסנר + ורד מילר

כיתת לימוד ז'10 – אלינה קרסנושצ'וק + שובל דיין

 

רכזת שכבת כיתות ח' – דורה זילברמן 

יועצת שכבת כיתות ח' – יזנו אסמרה

מורת שילוב- ליאור אביטל

כיתת לימוד ח'1  – קבוצת חינוך – עדי רוזנטל, קבוצת חינוך – טל קלודה

כיתת לימוד ח'2  – קבוצת חינוך – אבי ביטון, קבוצת חינוך – מעיין בן אבו

כיתת לימוד ח'3  – איילת פרי

כיתת לימוד ח'4  – לימור קרן

כיתת לימוד ח'5  – כוכי סולימרסקי

כיתת לימוד ח'6  – קבוצת חינוך – דורה זילברמן, קבוצת חינוך – דר שבי

כיתת לימוד ח'7  – קבוצת חינוך – יזנו אסמרה, קבוצת חינוך – חזי לוי
כיתת לימוד ח'8  – לירון אררה מזרחי + דר שבי
כיתת לימוד ח'9 – מעיין בן אבו + קרן דנ

 

רכזת שכבת כיתות  ט'–  זיוית אלברט

יועצת שכבת כיתות ט' – מיטל כהן

מורת שילוב- דיטה פרח

כיתת לימוד ט'1- קבוצת חינוך – זיוית אלברט, קבוצת חינוך – רעות אהרון

כיתת לימוד ט'2 – קבוצת חינוך – זהר אייל רמון,  קבוצת חינוך – דני סוסנוביץ'

כיתת לימוד ט'3 – מאיה דוידוביץ' הרוש

כיתת לימוד ט'4 – קרן בקרמוס

כיתת לימוד ט'5 – נטע קפלן

כיתת לימוד ט'6 – אלה קאושנסקי

כיתת לימוד ט'7 – קבוצת חינוך – חנה ליאון, קבוצת חינוך – נגה רגב

כיתת לימוד ט'8 – קבוצת חינוך – מיטל כהן, קבוצת חינוך – נופר בהט

כיתת לימוד ט'9 – עידן פוזניאק + מוריה ויצמן

 כיתת לימוד ט'10 – מעיין הרמן + אודי רויך

 

צוותים מקצועיים - תשפ"ג 

אשכול מדעים

שורצבורד קובי - רכז פדגוגי שש שנתי

יערי דנה - רכזת מסלול עמ"ט

רגב נגה - רכזת מדעים

 

מדעים

אלברט זיוית

זהר אבלין

חיים שרון

פרי איילת

רודשטיין ילנה

שלכצקי לירן

 

מחשבים

אביטן רבית
יערי דנה

 

פיזיקה

אברהם ראובן

חיים שרון

שוורצבורד קובי

 

מתמטיקה

דהן יעקב שני - רכזת

אליאס מירב
בהט נופר

בר אוסנת

יערי דנה

ליבני מיכל

מאירי חדוה

מיס רון צופית

סגל ליאור
סוסנוביץ דני

עוגור מירי
פינטו מימרן אסנת

קלודה טל

  

לימודי החברה הישראלית 

אייל רימון זהר

כ"ץ דניאל

 

   אנגלית

כדורי יעל - רכזת

דוידוביץ-הרוש מאיה

דנא-דיאמונד רונית

הוד-בנימיני אביטל

חורש-אולברג לימור

כהן-קדוש לירז
מאירי חדוה

סופר אלגז צילה

קפלן נטע
 

עברית

סולימרסקי כוכי - רכזת

אורנר- מלכה ענת

בקרמוס קרן

בר-ורדי לילך

גולן אורלי

זילברמן דורה

סרוסי שרית
קרן לימור

ששון-פרץ לימור

 

ערבית

באש אמנה  - רכזת

גולן אורלי

וינטר גיל

ישראל אסנת

קרן לימור

ששון פרץ לימור

 

זהויות במפגש

בקרמוס קרן - רכזת

הילל אלגנייש מיטל

הלזנרט חגית

וינטר גיל

כ"ץ דניאל
לופטג רחל

רוזנטל עדי

 

חברה בהתהוות

בר ורדי לילך - רכזת

אטוס חדוה

בקרמוס קרן

יריב רונית

לוטטי גילה
לוי ענבל

לופטג רחל

קאושנסקי אלה

שוורץ טל
 

מסע בין ישראל והעמים

הלזנרט חגית -רכזת
אהרון רעות

ליאון חנה

 

ספרות ט

בקרמוס קרן - רכזת

אטוס חדוה

לוטטי גילה

קאושנסקי אלה

 

תנ"ך

אטוס חדוה - רכזת

אובסטפלד רונית
בר ורדי לילך

לוי ענבל

לופטג רחל

שוורץ טל

 

היסטוריה - מחוננים

הלזנרט חגית - רכזת

כהן מיטל

כ"ץ דניאל

תרבות ישראל ז'-ח

שורץ טל - רכזת

בן-אבו מעין

בר ורדי לילך

דוידוביץ מאיה

הילל אלגנייש מיטל

זילברמן דורה

לוי ענבל

לופטג רחל

רוזנטל עדי

שלכצקי לירן

שצוב איילת
 

מחשבת ישראל – ט

שורץ טל - רכזת

אובסטפלד רונית

בר-ורדי לילך

הילל אלגנייש מיטל

לוי ענבל

לופטג רחל

שצוב איילת

חינוך גופני

אייל רימון זהר - רכזת

אביב יגאל

וולקוב דימה

מיכאלוב גרישה

מיס רון צופית

סגל יונתן

קמינקר ליאון

 

חינוך מיוחד

יהודה לימור - רכזת

אררה-מזרחי לירון

בן אבו מעיין

דיין שובל

דנה קרן

הרמן מעיין

ויצמן מוריה

יחיאל-גנון מעיין

לסנר נופר

מילר ורד

קרסנושצ'וק אלינה

קרני מריס

רויך אודי

שבי דר

שפוז עידן

 

גיאוגרפיה

הלזנרט חגית - רכזת

אהרון רעות

לוי חזי

סגל יונתן

 

של"ח

לוי חזי - רכז

אידלוביצי בועז - רכז טיולים

ביטון אבי

בר איתן

מזור יוסי 

   

אמנויות

רוזנטל עדי - רכזת

דיין שובל

ליטני מירב

 

חינוך תעבורתי

לוי ענבל - רכזת

 

שילוב

אביטל ליאור

זייף ויסמן פנינה

פרח דיטה

 

 
 

מערך ייעוץ ותמיכה

 

בחטיבה פועל מערך תמיכה ייעוצי בשילוב עם צוות המורים והמחנכים:

פסיכולוגית בית הספר

במהלך יומיים בשבוע פסיכולוגית מהשירות הפסיכולוגי החינוכי של עיריית חיפה מלווה את בית הספר ומסייעת לצוות החינוכי בטיפול בתלמידים ובמשפחותיהם.

 

יועצות

כל שכבה מלווה על ידי יועצת, המהווה כתובת טיפולית וחינוכית לתלמידים, להורים ולמורים. היועצות נמצאות בקשר הדוק עם מחנכי הכיתות ועם יתר הגורמים הטיפוליים בבית הספר ובקהילה. כמו כן, היועצות אחראיות על תהליך ההתפתחות הרגשי והחברתי של התלמידים, על פיתוח כישורי החיים ועל הרצאות וסדנאות בתחומים שונים. במידה הצורך, היועצות מכוונות את התלמידים והוריהם לאבחונים נוספים על מנת לסייע לכל תלמיד על פי צרכיו.

דוגמאות לפעילויות בתחום הייעוץ: גיבוש והיכרות הקבוצה והכיתה במהלך שנת הלימודים, שיפור תהליכי למידה והתמודדות עם לחץ, יצירת תחושת שייכות והעלאת תחושת המסוגלות האישית, התלמיד כשומר סף של חבריו ושל סביבתו, התמודדות ומניעת "שיימינג" ועוד.

דוגמאות להרצאות בתחום הייעוץ: הסברה ומניעה בנושא התמכרויות, סכנות בעישון, אלכוהול וסמים, מיניות בריאה, סכנות ברשת האינטרנט, ערבי הורים-ילדים העוסקים בסוגיות גיל ההתבגרות ועוד.

 

עובדת סוציאלית

​בבית ספר ישנה עובדת סוציאלית, האחראית על ועדת המלגות הבית ספרית. העובדת הסוציאלית מסייעת לתלמידים בעלי קשיים כלכליים בסיוע חומרי. היא נמצאת בקשר עם העירייה בכל הקשור לסיוע בנסיעות, לחלוקת סלי מזון ולסיוע אישי במקרים מורכבים .

 

רכז תלמידים

בחטיבה ישנו רכז תלמידים שתפקידו לסייר במסדרונות בית הספר במהלך השיעורים ולתת מענה לתלמידים שמחוץ לכיתה. במהלך ההפסקות, רכז התלמידים שומר על הסדר ועל אקלים חינוכי בית ספרי.

 

כיתת שילוב

אוכלוסיה

תלמידים בעלי לקות למידה מורכבת ומשמעותית (ובנוסף לקות גופנית, נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית) ו/או בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתה רגילה.

 

זכאות לשילוב

הזכאות להיכלל בתוכנית השילוב תיקבע ע"י מספר קריטריונים: דיון בצוות רב מקצועי בכפוף למכסת שעות השילוב שהוקצו לביה"ס, בהתאם לאבחון פסיכולוגי חובה, בהמלצה להשלמת אבחון דידקטי של התלמיד וכן בהצגת בדיקת מיקוד הראיה והשמיעה של התלמיד.

 

מטרות השילוב

  1. סיוע לתלמידים בתחום הלימודי- מתמטיקה ו/או מקצועות עתירי מלל.

  2. שילוב התלמיד ברמת הלימוד של כיתתו ע"י צמצום הפערים הלימודיים והקניית אסטרטגיות למידה.

  3. חיזוק ההיבט הריגשי של התלמיד: העלאת הביטחון, הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות.

  4. שילוב חברתי טוב יותר של התלמיד בכיתת האם, כתוצאה משיפור במצבו הלימודי והריגשי. שילוב חברתי טוב יותר של התלמיד בכיתת האם, כתוצאה משיפור במצבו הלימודי והריגשי.

תוכנית השילוב

התלמיד יוצא במהלך שעות הלימודים או בתום יום הלימודים לכיתת השילוב על מנת לקבל סיוע לפי צרכיו השונים. במהלך שעות אלה התלמיד מקבל:

  1. הוראה מתקנת - מורת השילוב מסייעת לילד באופן אינדיבידואלי במיומנויות היסוד: מתמטיקה, עברית וקריאה, הדרושות להצלחתו בכיתה הרגילה.

  2. פיתוח אסטרטגיות למידה - כאן הדגש מושם בדרך הלמידה ולא בתוכן הלימודי.

  3. פיתוח כישורי חיים וכלים לסינגור עצמי - דרכי התמודדות עם קשיים, שיפוט במצבים שונים בחיי היומיום, יצירת קשרים חברתיים ועוד.

 

התלמידים בכיתת השילוב הינם מאותה שיכבת גיל ולומדים בקבוצות של עד 4 תלמידים.

תלמיד, הנמצא זכאי לשעות שילוב, ילמד 2 ש"ש-4 ש"ש בכיתת השילוב עם מורה להוראה מתקנת.