1/7
תלמידי חטיבת הנעורים על הדשא

חזרה לעמוד הבית

שלום וברוכים הבאים לאתר חטיבת הנעורים ליאו באק!

באתר המוצג לפניכם תוכלו להכיר מקרוב את העשייה החינוכית בחטיבת הנעורים שלנו.

חטיבת הנעורים ליאו באק הינה אחד מאגפי מרכז חינוך ליאו באק.

מטרותינו החינוכיות בחטיבה משלבות בין מצויינות אקדמאית וחברתית, תוך מימוש הפוטנציאל האישי הגלום בכל תלמיד.

החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי שזורים זה בזה ובאים לידי ביטוי בתחומי הדעת השונים.

נשמח לראותכם שותפים לעשייה החינוכית בחטיבת הנעורים!

דבר המנהל

הורים ותלמידים יקרים,

 

צוות חטיבת הנעורים מברך אתכם לרגל פתיחת שנת הלימודים תש"פ. אנו מאחלים לכל הבאים בשערי בית הספר הצלחה וצמיחה בכל תחום.

חטיבת הנעורים ממשיכה להתפתח, להתחדש ולהשתנות. גם השנה תפגשו מגוון רחב של מסלולי לימוד, תכניות העשרה, התנדבות ועשייה חברתית ענפה.

 

בשנת הלימודים תש"פ נתמקד בכמה אבנים מרכזיות אשר יהוו את מרכז עשייתנו החינוכית:

  • תכנית קשת- צוות המחקר והפיתוח של חטיבת הנעורים, אשר פעל בשנת הלימודים הקודמת (תשע"ט), פיתח תכנית ייחודית- תכנית "קשת". עמודי התווך של התכנית הינם שילוב מיומנויות במקצועות הלימוד, יישום הערכה ומשוב בתהליך רכישת המיומנויות בקרב כל תלמיד והכשרת המורים אשר ילמדו בתכנית. תכנית "קשת" תפעל כפיילוט בשנת הלימודים הקרובה ותלווה במחקר פנימי בבית הספר.

  • מעורבות חברתית- יעדים לשנת הלימודים הקרובה:  1. העלאת מספר התלמידים אשר לוקחים חלק במעורבות בקהילה; 2. המשך קיומם של יום התנדבות שכבתי; 3. הרחבת קבוצות המנהיגות הפועלות בבית הספר; 4. יצירת אקו-סיסטם של התנדבות ועשייה חברתית באמצעות "חדר המנהיגות", אשר יהווה אבן שואבת לפרויקטים חדשים בנושא.

  • מסלול תל"ם- המסלול מיועד לתלמידי כיתה ט', אשר מתקשים בלימודיהם וזקוקים למענה ייחודי. התלמידים זוכים לתגבור לימודי במקצועות בהם קיימים פערים, לתוספת שעות בנושא כישורי חיים חשובים ולליווי צמוד של רכזת המסלול וצוות השכבה. בשנת הלימודים תש"פ התלמידים ישתתפו במגוון פעילויות העשרה, כגון: סמינר שטח אתגרי, העצמה אישית באמצעות טיפול בבעלי חיים, סיורים ופעילויות גיבוש. כמו כן, את מסלול תל"ם מלווה מחקר, אשר עוקב אחר חוויות התלמידים ושיפור הישגיהם.

  • עתודה במדעי הרוח- קבוצת תלמידים משכבות  ח' ו-ט' יזכו ללמוד בתכנית ייחודית במדעי הרוח כחלק מיעד מוסדי לחיזוק תחום זה. התכנית מקבלת תמיכה ממחוז חיפה ומהווה פיילוט ארצי ייחודי.

  • שילוב והכלה של תלמידי הכיתות התקשורתיות- בשנה הנוכחית נתמקד במספר תחומים: בניית תכנית עבודה שנתית לכיתות עמיתות, חיזוק "גאוות יחידה" בקרב תלמידי כיתות עמיתות, הגברת שיתופי הפעולה בין מורי מערך הכיתות התקשורתיות לבעלי תפקידים ומורים מקצועיים, למידה מקצועית ומעמיקה של מורים ותלמידים על אופי הלקות ופיתוח תכניות חברתיות משותפות חדשות. תחומים אלה הינם יישום מסקנות מחקר פנימי, אשר בוצע בשנת הלימודים תשע"ט.

  • חינוך חברתי-ערכי- החינוך החברתי הינו אבן הראשה בקשת העשייה הענפה בחטיבת הנעורים. כל מורה ואיש צוות פעילים, יוצרים, מובילים ותורמים לחינוך החברתי להיות מרכזי ומשמעותי עבור קהילת החטיבה. משנה לשנה אנו משדרגים את העשייה, מפיקים לקחים ומדייקים את התכנים והפעילויות השונות. גם בשנת הלימודים הנוכחית נמשיך ליצור תכנים ערכיים עבור תלמידנו ב"שיר של יום", במקצועות הלימוד, בשבועות המיוחדים, בהפסקות ובשלל אירועים ומופעים נוספים.  

 

מיוחסים לרבי שמחה בונים מפשיסחה הדברים הבאים: "טוב לאדם להסתובב עם מעיל בעל כיס בכל צד. בכיס אחד פתק בו כתוב 'בשבילי העולם נברא' ובשני פתק בו כתוב ו'אנוכי עפר ואפר'. כך האדם צריך לפסוע בעולם תוך שהוא מתנדנד בין שני הכיסים".
אנו בחטיבת הנעורים רואים במשפט זה את מהות עשייתנו החינוכית, ובמתח הזה בין שני הפתקים, אנו מחנכים את ילדינו להגשים עצמם ולתת מקום גם לאחרים, לשאוף להצלחה אך לקבל באהבה גם את הטעות והכישלון, לשאוף גבוה ויחד עם זאת לעזור לחלש.

 

שנה טובה, חודש טוב, שבוע טוב.

 

ערן ברסלר
מנהל חטיבת הנעורים

נושאי תפקידים

צוות ניהול חטיבת הנעורים

ערן ברסלר- מנהל חטיבת הנעורים.

דנה אמסלם שמוע- סגנית מנהל חטיבת הנעורים.

מיכל ליבני דהן- סגנית מנהל חטיבת הנעורים, רכזת פדגוגית ורכזת מתמטיקה.

גילה לוטטי- רכזת החינוך החברתי-ערכי-קהילתי.

לימור יהודה- רכזת הכיתות התקשורתיות.

 

מינהל ומזכירות

זיוית אדמוני- אחראית מערכת ומינהל תלמידים.

רינת סבו חגי ופרי בן דוד- מזכירות חטיבת הנעורים.

קטיה קליין- מנהלת מרכז משאבים.

נדיה אברמזון- ספרנית.

איציק שרקי- אב הבית.

ראובן טמיר- טכנאי מחשבים.

איילת שצוב- רכזת תכניות הקשר עם יהדות התפוצות ורכזת שכבת כיתות ז'.

ליאור אנגלמן- רכז כיתות הספורט.

דני סוסנוביץ- אחראי ביטחון ובטיחות.

חגית הלזנרט- רכזת תכנית קשת.

חזי לוי- רכז טיולים והיסעים.

חיה ספיר- מובילה בית ספרית בנושא סמים ואלכוהול ויועצת שכבת כיתות ז'.

כוכי סולימירסקי- רכזת כיתות מחוננים.

לימור חורש אולברג- רכזת מדידה והערכה.

מאיה דוידוביץ' הרוש- רכזת מגדר.

מירב ליטני ואלינה קרסנושצ'וק- להקת "הכרמלים".

מעיין בן אבו- רכזת מעורבות חברתית.

מעיין יחיאל גנון- רכזת מועצת תלמידים.

נופר בהט- יחסי ציבור ו"תופי השלום".

רעות אהרון- רכזת מסלול תל"מ.

 

מערך תמיכה לימודי ורגשי

איילת שצוב- עו"סית בית הספר.

אלי מקייס- רכז תלמידים.

רון קרפ- רכז תלמידים.

נטעלי טימור- רכזת עצמה (עיריית חיפה).

ד"ר עידן קוסובסקי- פסיכולוג בית הספר.

ענת למברג- קב"סית (עיריית חיפה).

 

מחנכים/ות שכבת כיתות ז’

ז’1- קבוצת חינוך- לימור ששון, קבוצת חינוך- שני יעקב.

ז’2- קבוצת חינוך- אביטל הוד בנימיני, קבוצת חינוך- אבי ביטון.

ז’3- איילת פרי.

ז’4- אדם קלרק.

ז’5- איילת שצוב.

ז’6- קבוצת חינוך- שירלי עברון, קבוצת חינוך- אבלין זהר.

ז’7- קבוצת חינוך- חגית הלזנרט, קבוצת חינוך- ים שהרבני.

ז’8- קבוצת חינוך- מעיין יחיאל גנון+ שירלי עברון.

ז’9- ורד מילר+ מוריה ויצמן.

ז’10- אלינה קרסנושצ'וק + לירון אררה מזרחי.

 

רכזת שכבת כיתות ז’- איילת שצוב.

יועצת שכבת כיתות ז’- חיה ספיר.

 

מחנכים/ות שכבת כיתות ח’

ח’1- קבוצת חינוך- דורה זילברמן, קבוצת חינוך- מעיין בר צור.

ח’2- קבוצת חינוך- יזנו אסמרה, קבוצת חינוך- רעות אהרון.

ח’3- גיל וינטר.

ח’4- כוכי סולימרסקי.

ח’5- טל שורץ.

ח’6- קבוצת חינוך- דר כפיר, קבוצת חינוך- חזי לוי.

ח’7- קבוצת חינוך- נופר לסנר, קבוצת חינוך- יונתן סגל.

ח’8- קבוצת חינוך- מעיין בן אבו, קבוצת חינוך- דוד גילת.

ח’9- נופר לסנר + דר כפיר.

ח’10- מעיין בן אבו + רעות אהרון.

 

רכזת שכבת כיתות ח’- דורה זילברמן.

יועצת שכבת כיתות ח’- יזנו אסמרה.

 

מחנכים/ות שכבת כיתות ט’

ט’1- קבוצת חינוך- זיוית אלברט, קבוצת חינוך- מושית קושמרו.

ט’2- זהר אייל רימון.

ט’3- מאיה דוידוביץ הרוש.

ט’4- קרן בקרמוס.

ט’5- נטע קפלן.

ט’6- קבוצת חינוך- עמית גזית, קבוצת חינוך- אלה קאושנסקי.

ט’7- קבוצת חינוך- נגה רגב, קבוצת חינוך- דני סוסנוביץ.

ט’8- קבוצת חינוך- נופר בהט, קבוצת חינוך- מיטל כהן סבג.

ט’9- מירי עוגור + עידן פוזניאק.

ט’10- אילנית אברהם + אהוד רויך.

רכזת שכבת כיתות ט’- זיוית אלברט.

יועצת שכבת כיתות ט’- מיטל כהן סבג.

 
 

צוות מקצועי

 

לימודי מדינת ישראל

אייל רימון זהר

ברסלר ערן

בר צור מעין

אומנויות

רוזנטל עדי- מרכזת

דהן סיון

זאהר שמס

ליטני מירב

 

אנגלית

כדורי יעל- מרכזת

גולדשטיין מאשה

דוידוביץ הרוש מאיה

דנא דיאמונד רונית

הוד בנימיני אביטל

חורש אולברג לימור

כהן קדוש לירז

מאירי חדוה

סופר אלגז צילה

קפלן נטע

מסע בין ישראל והעמים

זליג חגית- מרכזת

הלזנרט חגית

וינטר גיל

ליאון חנה

חינוך גופני

אייל רימון זהר- מרכזת

כהן ורדה

מיכאלוב גרישה

מיס רון צופית

סגל יונתן

סלע מאורי

קמינקר ליאון

תרבות ישראל

שורץ טל- מרכזת

אהרון רעות

ביטון אבי

בן אבו מעיין

בר צור מעין

הוד בינימיני אביטל

וינטר גיל

זילברמן דורה

כפיר דר

 

סגל יונתן

עברון שירלי

שהרבני ים

שצוב איילת

מתמטיקה

דהן ליבני מיכל- מרכזת

אוליאנוב ענת

אליאס מירב

בהט נופר

בר אוסנת

יעקב שני

מאירי חדוה

מיס רון צופית

סגל ליאור

סוסנוביץ דני

עוגור מירי

פינטו מימרן אסנת

שהרבני ים

חברה בהתהוות

בקרמוס קרן- מרכזת

אטוס חדוה

אמסלם שמוע דנה

גילת דוד

יריב רונית

לוי ענבל

קאושנסקי אלה

עברית

סולימרסקי כוכי- מרכזת

אורנר מלכה ענת

בקרמוס קרן

גולן אורלי

זילברמן דורה

סרוסי שרית

קושמרו מושית

קרן לימור

ששון פרץ לימור

ערבית

מויסי נורית- מרכזת

גולן אורלי

גזית עמית

וינטר גיל

מערוף אחלאם

קרן לימור

ששון פרץ לימור

של"ח

אידלוביצי בועז- מרכז

לוי חזי-רכז טיולים

ביטון אבי

מזור יוסי

חינוך מיוחד

יהודה לימור- מרכזת

אברהם אילנית

אהרון רעות

אררה מזרחי לירון

בן אבו מעיין

ויצמן מוריה

יחיאל גנון מעיין

כפיר דר

לסנר נופר

מילר ורד

עברון שירלי

עוגור מירי

פוזניאק עידן

קרסנושצ'וק אלינה

רויך אודי

אשכול מדעים- רכז פדגוגי שש שנתי- קובי שוורצבורד

עתודה למנהיגות טכנולוגית מדעית

סגל אסתי- רכזת מדעים ועתודה למנהיגות טכנולוגית

 

מדעים

אלברט זיוית

דביר לירון

דיקנסון דנה

זהר אבלין

פרי איילת

רגב נגה

רודשטיין ילנה

מחשבים

אביטן רבית

ברודר גבי

פיזיקה

ברודר גבי

ישראלי תום

נחשון אוהד

קלרק אדם

 

זהויות במפגש

הלזנרט חגית- מרכזת

אמסלם שמוע דנה

בר צור מעין

וינטר גיל

זליג חגית

לוטטי גילה

לוי חזי

לוי ענבל

ליאון חנה

קאושנסקי אלה

תנ"ך

אטוס חדוה- מרכזת

אובסטפלד רונית

גילת דוד

יריב רונית

מחשבת ישראל- ט'

שורץ טל- מרכזת

אובסטפלד רונית

אלף ידין

בר צור מעין

שצוב איילת

ספרות- ט'

בקרמוס קרן- מרכזת

אמסלם שמוע דנה

גילת דוד

לוטטי גילה

קאושנסקי אלה

חינוך תעבורתי

לוי ענבל- מרכזת

שילוב

אביטל ליאור

זייף וייסמן פנינה

פרח דיטה

מחוננים

בקרמוס קרן- ספרות מחוננים ז'+ח'

בר צור מעין- היסטוריה מחוננים ז'

שורץ טל- תנ"ך מחוננים ט'

כהן מיטל- היסטוריה מחוננים ח'+ט'

זליג חגית- גאוגרפיה מחוננים ט'

הלזנרט חגית- גאוגרפיה מחוננים ז'

 

מערך ייעוץ ותמיכה

 

בחטיבה פועל מערך תמיכה ייעוצי בשילוב עם צוות המורים והמחנכים:

פסיכולוג בית הספר

את בית הספר מלווה, פעמיים בשבוע, פסיכולוג מהשירות הפסיכולוגי, המסייע לצוות החינוכי בטיפול בתלמידים ומשפחותיהם.

 

יועצות

כל שכבה מלווה על ידי יועצת מקצועית המהווה כתובת לציבור התלמידים, המורים וההורים בטיפול בתלמידים, ומייעצת לצוות המורים באופן שוטף. היועצת עומדת בקשר הדוק עם מחנכי הכיתות ועם יתר הגורמים הטיפוליים בבית הספר.

בנוסף, היועצות אחראיות לכוון את התלמידים הנזקקים לכך לקבלת סיוע בפרויקטים השונים שפורטו, או לאבחונים נוספים על מנת לסייע לכל תלמיד על פי צרכיו.

עובדת סוציאלית

העובדת הסוציאלית מטפלת בבעיות סוציאליות של התלמיד ומשפחתו, על פי המלצת הצוות הייעוצי הטיפולי.

היא עוסקת בייעוץ והכוונה מקצועית בכל הנושאים הסוציאליים, עורכת ביקורי בית על מנת לעמוד מקרוב על המצב הסוציאלי-כלכלי, מתווכת בין משפחות נזקקות לרשויות הרווחה. כמו כן, מסייעת לספק לתלמידים בעלי קשיים כלכליים סיוע חומרי ולימודי.

רכזי התלמידים

בחטיבה ישנם שני רכזי תלמידים שתפקידם לסייר במסדרונות בית הספר במהלך השיעורים ולתת מענה לתלמידים שמחוץ לכיתה. במהלך ההפסקות, רכזי התלמידים שומרים על הסדר ועל אקלים חינוכי בית ספרי.

 

מרכז למידה- תוכנית "עוגן"

"עוגן" הינה תכנית לקידום והעצמה של תלמידים במסגרת השעה הפרטנית. מורים משתתפים בהשתלמות המכשירה אותם למפגש קבוצתי פורה ויעיל עם התלמידים תוך היענות להיבטים שונים כמו: איתור קשיים, היענות לצורכי היחיד, מעקב אחר התקדמות התלמיד, יצירת אינטראקציה חיובית בקבוצה, פיתוח דיאלוג איכותי ומשמעותי סביב תכנים לימודיים, יישום התאמות בלמידה ובהוראה. דגש מיוחד מושם על אווירה תומכת ומעצימה ועל קשר בין התלמידים למורה בקבוצה, ועל חווית למידה משמעותית ונעימה.

 

מטרות ויעדים

  1. פיתוח מיומנויות הוראה המיוחדות להוראה הפרטנית בתחומי לימוד שונים על רקע המסמך של משרד החינוך: "התאמות ללמידה ולהוראה בכיתה".
  2. צוות המשתלמים יידע לזהות ולאתר מוקדי קושי של תלמידים בכיתות הלימוד.
  3. צוות ההוראה יידע לבצע תהליכי משוב והערכה לגבי התקדמותו האישית של כל תלמיד בשעה הפרטנית.

תכנית ההשתלמות: 30 ש'

 

הדרכת צוותים

  1. הצגת התכנית וחשיפת עקרונותיה: 4 ש'.
  2. איתור תלמידים מתקשים בכיתות האם על פי מסמך ההתאמות.
  3. הפרעת קשב וריכוז- מהי? רקע וכלים.
  4. קשיים בלמידה על רקע קשיי קריאה וכתיבה- השלכות, התאמות, כלים.
  5. מה בין התאמות בלמידה להתאמות בהוראה מסמך ההתאמות.
  6. משוב והערכה, ניתוח מקרים לדוגמא.

מפגשי הדרכה במסגרת ליווי אישי למורה

  1. צפייה בשיעור פרטני ושיחה בעקבות התצפית.

  2. דיון בסוגיות העולות מן השטח- בעיות ופתרונות.

  3. חידוד והרחבה דיפרנציאלית של כלים שנלמדו במפגשי הצוות המקצועי.

  4. מענה לצורכי התלמיד המתקשה בכיתת האם.

 

תלמידי חטיבת הנעורים בלמידה קבוצתית
 

כיתת שילוב

 

אוכלוסיה

תלמידים בעלי לקות מורכבת ומשמעותית (לקות למידה, לקות גופנית, נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית) ו/או בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתה רגילה.

 

זכאות לשילוב

הזכאות להיכלל בתוכנית השילוב תיקבע ע"י וועדת השילוב, בכפיפות למיכסת שעות השילוב שהוקצו לביה"ס, ובהתאם לאיבחון משולב (דידקטי + פסיכולוגי) של התלמיד ובדיקת מיקוד הראיה והשמיעה שלו.

 

מטרות השילוב

  1. סיוע לתלמידים בתחום הלימודי- מתמטיקה ו/או מקצועות עתירי מלל.

  2. שילוב התלמיד ברמת הלימוד של כיתתו ע"י צמצום הפערים הלימודיים והקניית אסטרטגיות למידה.

  3. חיזוק ההיבט הריגשי של התלמיד: העלאת הביטחון, הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות.

  4. שילוב חברתי טוב יותר של התלמיד בכיתת האם, כתוצאה משיפור במצבו הלימודי והריגשי.

 

תוכנית השילוב

התלמיד יוצא במהלך שעות הלימודים, בשעות אפס ו/או בתום הלימודים לכיתת השילוב, על מנת לקבל סיוע לפי צרכיו השונים. במהלך שעות אלה התלמיד מקבל:

  1. הוראה מתקנת- מורת השילוב מסייעת לילד באופן אינדיבידואלי במיומנויות היסוד: מתמטיקה, עברית וקריאה, הדרושות להצלחתו בכיתה הרגילה.

  2. פיתוח אסטרטגיות למידה- כאן הדגש מושם בדרך הלמידה ולא בתוכן הלימודי.

  3. פיתוח כישורי חיים וכלים לסינגור עצמי- דרכי התמודדות עם קשיים, שיפוט במצבים שונים בחיי היומיום, יצירת קשרים חברתיים ועוד.

 

התלמידים בכיתת השילוב הינם מאותה שיכבת גיל ולומדים בקבוצות של עד 4 תלמידים.

תלמיד, הנמצא זכאי לשעות שילוב, ילמד 2 ש"ש-4 ש"ש בכיתת השילוב עם מורה להוראה מתקנת.

מרכז חינוך ליאו באק | דרך צרפת 90, חיפה | 04-8300500