1/7
תלמידי חטיבת הנעורים על הדשא

חזרה לעמוד הבית

שלום וברוכים הבאים לאתר חטיבת הנעורים ליאו באק!

באתר המוצג לפניכם תוכלו להכיר מקרוב את העשייה החינוכית בחטיבת הנעורים שלנו.

חטיבת הנעורים ליאו באק הינה אחד מאגפי מרכז חינוך ליאו באק.

מטרותינו החינוכיות בחטיבה משלבות בין מצויינות אקדמאית וחברתית, תוך מימוש הפוטנציאל האישי הגלום בכל תלמיד.

החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי שזורים זה בזה ובאים לידי ביטוי בתחומי הדעת השונים.

נשמח לראותכם שותפים לעשייה החינוכית בחטיבת הנעורים!

ערן.jpg

דבר המנהל ערן ברסלר

בדומה לדתות רבות בעת העתיקה, גם היהדות החלה את דרכה כדת, שבה הפולחן למקום היווה את הפעילות הדתית המרכזית. בתחילה היה זה אוהל מועד, אשר שימש כמקום פולחן מרכזי לעם, ובהמשך היה זה בית המקדש הראשון והשני. עם חורבן בית המקדש השני, בתוך כאוס מדיני וחברתי, היהדות איבדה את מקום פולחנה המרכזי, ומכאן גם את מרכיב זהותה המכונן והיא עמדה בפני פרשת דרכים. מנהיגי העם בראשותו של יוחנן בן זכאי ביצעו מעשה מנהיגותי אמיץ- הם החליפו את קדושת הפולחן בקדושת התפילה, את קדושת האבנים בקדושת הטקסט, והנגישו לעם

 

כולו את האפשרות לקחת חלק בפעילות קהילתית-דתית, שעד אז הייתה נחלתם של הכוהנים בלבד. הם בחרו לראות במשבר הזדמנות, הם הגדירו מחדש את סדר העדיפויות הלאומי, ולכן היהדות היא כמעט הדת היחידה אשר שרדה תקופות משבר אדירות לאורך ההיסטוריה.

על מנת שנוכל לעבור בהצלחה את משבר הקורונה, עלינו לראות במשבר הזדמנות, לבחון באומץ את מטרותיו של בית הספר, ואף להגדיר מחדש את סדר העדיפויות שלנו. אנו ניאלץ לוותר על דברים שעד כה ראינו כחלק בלתי נפרד מעשייתנו? (אולי ראינו בהם כפולחן של ממש), ונשים במרכז את הלמידה ואת החוויה, אשר אינן תלויות במקום.
קהילת חטיבת הנעורים תלויה ביכולתנו להעז וליצור מציאות אחרת בתוך הכאוס הפוליטי והחברתי, אשר שורר במדינתנו בחודשים האחרונים. בתקופה בה אזרחים רבים מתקשים לראות אופק חיובי בתחומים שונים בחייהם, עלינו לזכור את דברי המשוררת עידית ברק:
"אִם רוֹצִים לָעוּף, יֵשׁ לִדְאֹג שֶׁיִּהְיוּ גַּם שָׁמַיִם".
תפקידנו בעת משבר הקורונה הוא ליצור לתלמידנו "שמיים" לשאוף אליהם. באווירה החברתית והפוליטית, הקיימת בישראל, זו משימה קשה ומאתגרת, אולם אני בטוח ביכולתנו לעמוד במשימה זו בכוחות משותפים, באמונה בדרך ובעבודה קשה.

בשנת הלימודים תשפ"א נתמקד במספר אבנים מרכזיות, אשר יהוו את מרכז עשייתנו החינוכית:

  • הוראה מותאמת לתקופת הקורונה- תקופת הקורונה מאלצת אותנו לתכנן מחדש את מטרות הלמידה, תכניות הלימוד ומערכי השיעור. אנו נדרשים ליצירתיות, לחדשנות ולגמישות רבה כדי לייצר למידה מקצועית וחווייתית. חובה עלינו להתאים את עצמנו לתקופה, לזנוח הרגלים ישנים ולטפח מיומנויות הוראה חדשות.

  • "החטיבה העתידית"- בסוף שנת הלימודים תש"ף נבחרנו לתכנית ייחודית לאחת מעשר חטיבות הביניים המובילות בישראל. במסגרת התכנית אנו נידרש להוות דוגמה לחטיבות אחרות בישראל בכך שנשכלל, שנכתוב ושנפיץ את תורת העבודה שלנו בתחומים השונים.

  • חינוך חברתי-ערכי כמייצר שייכות וביטחון- תחושות שייכות וביטחון הן תנאי הכרחי ליצירת אקלים לימודי. עוגני הזמן, אותם יצרנו בחטיבה בשנים האחרונות, כגון "שיר של יום", שיעורי חינוך, שבועות מיוחדים, מעמדים, הפסקות פעילות, אירועי תרבות- יקבלו השנה חשיבות יתרה הן משום הערך המוסף שהם מחדירים לחיינו והן משום חשיבותם לייצר תחושת שייכות וביטחון.

  • מגדר- האם נשיות וגבריות הן תכונות מולדות או נרכשות? האם כדאי לעקור את המגדר מהשפה? האם שפה ללא מגדר (כמו אנגלית) הופכת את החברה שדוברת אותה לשוויונית יותר? בשנת תשפ"א השיח המגדרי יקבל מקום מרכזי במגוון תחומי לימוד ועשייה בבית הספר על מנת לעורר שאלות מהותיות בקרב המורים והתלמידים אשר יביאו לשינוי ולפעולה. אנו שואפים להקים מועצת מגדר אשר תכלול תלמידות/ים ומורות/ים, לשלב תכנים הקשורים למגדר בשיעורים שונים באופן קבוע, להמשיך במסורת של שבוע מגדר, לקיים סדנאות ייחודיות (כיתה ט1' תעבור סדנת פיילוט ייחודית בנושא). את תחום המגדר תוביל השנה מעין בר צור.

  • קיימות- המונח 'קיימות', שנעשה נפוץ יותר ויותר בתקופה זו, משקף הבנה עולמית הולכת ומתגברת כי האופן בו אנו חיים על כדור הארץ ומשתמשים במשאביו חייב להשתנות- מבחינה כלכלית, חברתית, תרבותית וסביבתית. לתפקיד "רכזי קיימות" מונו אבלין זהר ודוד גילת, ויחד הם יחלו בבניית תכנית רב שנתית לשיפור יחסינו לסביבה. בשנת תשפ"א נקיים את "שבוע כדור הארץ", נקים מועצה ירוקה, נעבוד בשיתוף עם מנחים מקצועיים של המשרד להגנת הסביבה, ואף נלמד קורס פיילוט בנושא. אנו נשאף להתייחס לנושא זה באופן רוחבי בכל תחומי העשייה בבית הספר.

  • תכנית "קשת"- תכנית "קשת" נכנסת לשנתה השנייה. תהיה זו שנת מעבר בה מרבית המורים בחטיבה יתנסו בהוראה בכיתות "קשת"- ז'6, ז'7, ז'8, ח'6, ח'7. בשנה לאחר מכן (תשפ"ב) כל כיתות החטיבה ילמדו במסגרת תכנית זו. עמודי התווך של התכנית הינם שילוב מיומנויות במקצועות הלימוד, הערכה ומישוב של  המיומנויות, והכשרת המורים. את הכשרת המורים תלווה בשנה הנוכחית ד"ר איריס זודיק ממכון "מצרף". בשנה הנוכחית ד"ר איריס זודיק ממכון "מצרף" תלווה את הכשרת המורים.

 

דגשים נוספים בשנת הלימודים תשפ"א:

  • השתלמויות בית ספריות אשר תתקיימנה השנה- ליווי מורים חדשים, תרבות ישראל למחנכי ז' ו-ח', תכנית "קשת", ופסיכו-פדגוגיה לרכזות המקצוע.

  • שבוע בחירה- כיתות המחוננים ושכבות ז' ו-ח' יחוו השנה שבוע ייחודי בו התלמידים יוכלו לבחור מתוך מגוון תכנים אותם יובילו המורים, כגון: בישול, ניווט, כלכלה, הגנה עצמית, ביבליותרפיה, גלישה, יוגה ועוד.

  • תכנית "ברוח אחרת" (עתודה במדעי הרוח), בהובלת קרן בקרמוס וטל שוורץ, תתחיל שנת פעילות נוספת לקבוצות תלמידים מצטיינים בשכבות ח' וט'.

  • תכני ההעשרה בכיתות המחוננים יעברו שדרוג משמעותי. הן בשיעורי ההעשרה הקבועים והן בתכנים נקודתיים. כחלק מתהליך זה הוקם צוות מנהיגות של התלמידים אשר תפקידו לייצר תכני העשרה מגוונים עבור תלמידי המחוננים.  

  • סדנאות כתיבה יוצרת תתקיימנה השנה כקורס בחירה בסוף יום הלימודים בשכבות ח' ו-ט'. מדריכים מוסמכים מטעם עמותה העוסקת בנושא ינחו את הסדנאות. 

  • קורסי סייבר יתקיימו השנה כקורסי בחירה בסוף יום הלימודים בשכבות ז' ו-ח'.

 

שנה טובה,

 

ערן ברסלר

מנהל חטיבת הנעורים

נושאי תפקידים

צוות ניהול חטיבת הנעורים

ערן ברסלר- מנהל חטיבת הנעורים.

מיכל ליבני דהן- סגנית מנהל חטיבת הנעורים, רכזת פדגוגית ורכזת מתמטיקה.

גילה לוטטי- סגנית למנהל ורכזת החינוך החברתי-ערכי-קהילתי.

לימור יהודה- רכזת הכיתות התקשורתיות.

זיוית אלברט- רכזת שכבת כיתות ז'.

מיטל כהן- יועצת שכבת כיתות ז'.

איילת שצוב- סגנית למנהל ורכזת שכבת כיתות ח'.

חיה ספיר- יועצת שכבת כיתות ח'.

דורה זילברמן- רכזת שכבת כיתות ט'.

יזנו אסמרה- יועצת שכבת כיתות ט'.

זיוית אדמוני- אחראית מערכת ומנהל תלמידים.

 

בעלי תפקידים בחטיבת הנעורים

רינת סבו חגי- מזכירות חטיבת הנעורים.

ויולט מיפאנו- מזכירות חטיבת הנעורים.

קטיה קליין- מנהלת מרכז משאבים.

נדיה אברמזון- ספרנית.

איציק שרקי- אב הבית.

ראובן טמיר- טכנאי מחשבים.

איילת שצוב- רכזת תכניות הקשר עם יהדות התפוצות.

ליאור אנגלמן- רכז כיתות הספורט.

דני סוסנוביץ- אחראי ביטחון ובטיחות.

חגית הלזנרט- רכזת תכנית קשת.

בועז אידלוביצי- רכז טיולים והיסעים.

חיה ספיר- מובילה בית ספרית בנושא סמים ואלכוהול.

כוכי סולימירסקי- רכזת כיתות מחוננים.

לימור חורש אולברג- רכזת מדידה והערכה.

מעיין בר צור- רכזת מגדר.

מירב ליטני ואלינה קרסנושצ'וק- להקת "הכרמלים".

מעיין בן אבו- רכזת מעורבות חברתית.

מעיין יחיאל גנון- רכזת מועצת תלמידים.

נופר בהט- יחסי ציבור.

רעות אהרון- רכזת מסלול תל"מ.

ליאור אביטל- "תופי שלום".

 

מערך תמיכה לימודי ורגשי

איילת שצוב- עו"סית בית הספר.

אלי מקייס- רכז תלמידים.

מירב פלד- פסיכולוגית בית הספר.

מיטל כהן- יועצת שכבת ז'.

חיה ספיר- יועצת שכבת ח'.

יזנו אסמרה- יועצת שכבת ט'.

נטעלי טימור- רכזת עצמה (עיריית חיפה).

ענת למברג- קב"סית (עיריית חיפה).

 
 

צוות מקצועי

 

לימודי מדינת ישראל

אייל רימון זהר

ברסלר ערן

בר צור מעין

אומנויות

רוזנטל עדי- מרכזת

דהן סיון

זאהר שמס

ליטני מירב

 

אנגלית

כדורי יעל- מרכזת

גולדשטיין מאשה

דוידוביץ הרוש מאיה

דנא דיאמונד רונית

הוד בנימיני אביטל

חורש אולברג לימור

כהן קדוש לירז

מאירי חדוה

סופר אלגז צילה

קפלן נטע

מסע בין ישראל והעמים

זליג חגית- מרכזת

הלזנרט חגית

וינטר גיל

ליאון חנה

חינוך גופני

אייל רימון זהר- מרכזת

כהן ורדה

מיכאלוב גרישה

מיס רון צופית

סגל יונתן

סלע מאורי

קמינקר ליאון

תרבות ישראל

שורץ טל- מרכזת

אהרון רעות

ביטון אבי

בן אבו מעיין

בר צור מעין

הוד בינימיני אביטל

וינטר גיל

זילברמן דורה

כפיר דר

 

סגל יונתן

עברון שירלי

שהרבני ים

שצוב איילת

מתמטיקה

דהן ליבני מיכל- מרכזת

אוליאנוב ענת

אליאס מירב

בהט נופר

בר אוסנת

יעקב שני

מאירי חדוה

מיס רון צופית

סגל ליאור

סוסנוביץ דני

עוגור מירי

פינטו מימרן אסנת

שהרבני ים

חברה בהתהוות

בקרמוס קרן- מרכזת

אטוס חדוה

אמסלם שמוע דנה

גילת דוד

יריב רונית

לוי ענבל

קאושנסקי אלה

עברית

סולימרסקי כוכי- מרכזת

אורנר מלכה ענת

בקרמוס קרן

גולן אורלי

זילברמן דורה

סרוסי שרית

קושמרו מושית

קרן לימור

ששון פרץ לימור

ערבית

מויסי נורית- מרכזת

גולן אורלי

גזית עמית

וינטר גיל

מערוף אחלאם

קרן לימור

ששון פרץ לימור

של"ח

אידלוביצי בועז- מרכז

לוי חזי-רכז טיולים

ביטון אבי

מזור יוסי

חינוך מיוחד

יהודה לימור- מרכזת

אברהם אילנית

אהרון רעות

אררה מזרחי לירון

בן אבו מעיין

ויצמן מוריה

יחיאל גנון מעיין

כפיר דר

לסנר נופר

מילר ורד

עברון שירלי

עוגור מירי

פוזניאק עידן

קרסנושצ'וק אלינה

רויך אודי

אשכול מדעים- רכז פדגוגי שש שנתי- קובי שוורצבורד

עתודה למנהיגות טכנולוגית מדעית

סגל אסתי- רכזת מדעים ועתודה למנהיגות טכנולוגית

 

מדעים

אלברט זיוית

דביר לירון

דיקנסון דנה

זהר אבלין

פרי איילת

רגב נגה

רודשטיין ילנה

מחשבים

אביטן רבית

ברודר גבי

פיזיקה

ברודר גבי

ישראלי תום

נחשון אוהד

קלרק אדם

 

זהויות במפגש

הלזנרט חגית- מרכזת

אמסלם שמוע דנה

בר צור מעין

וינטר גיל

זליג חגית

לוטטי גילה

לוי חזי

לוי ענבל

ליאון חנה

קאושנסקי אלה

תנ"ך

אטוס חדוה- מרכזת

אובסטפלד רונית

גילת דוד

יריב רונית

מחשבת ישראל- ט'

שורץ טל- מרכזת

אובסטפלד רונית

אלף ידין

בר צור מעין

שצוב איילת

ספרות- ט'

בקרמוס קרן- מרכזת

אמסלם שמוע דנה

גילת דוד

לוטטי גילה

קאושנסקי אלה

חינוך תעבורתי

לוי ענבל- מרכזת

שילוב

אביטל ליאור

זייף וייסמן פנינה

פרח דיטה

מחוננים

בקרמוס קרן- ספרות מחוננים ז'+ח'

בר צור מעין- היסטוריה מחוננים ז'

שורץ טל- תנ"ך מחוננים ט'

כהן מיטל- היסטוריה מחוננים ח'+ט'

זליג חגית- גאוגרפיה מחוננים ט'

הלזנרט חגית- גאוגרפיה מחוננים ז'

מערך ייעוץ ותמיכה

 

בחטיבה פועל מערך תמיכה ייעוצי בשילוב עם צוות המורים והמחנכים:

פסיכולוג בית הספר

את בית הספר מלווה, פעמיים בשבוע, פסיכולוג מהשירות הפסיכולוגי, המסייע לצוות החינוכי בטיפול בתלמידים ומשפחותיהם.

 

יועצות

כל שכבה מלווה על ידי יועצת מקצועית המהווה כתובת לציבור התלמידים, המורים וההורים בטיפול בתלמידים, ומייעצת לצוות המורים באופן שוטף. היועצת עומדת בקשר הדוק עם מחנכי הכיתות ועם יתר הגורמים הטיפוליים בבית הספר.

בנוסף, היועצות אחראיות לכוון את התלמידים הנזקקים לכך לקבלת סיוע בפרויקטים השונים שפורטו, או לאבחונים נוספים על מנת לסייע לכל תלמיד על פי צרכיו.

עובדת סוציאלית

העובדת הסוציאלית מטפלת בבעיות סוציאליות של התלמיד ומשפחתו, על פי המלצת הצוות הייעוצי הטיפולי.

היא עוסקת בייעוץ והכוונה מקצועית בכל הנושאים הסוציאליים, עורכת ביקורי בית על מנת לעמוד מקרוב על המצב הסוציאלי-כלכלי, מתווכת בין משפחות נזקקות לרשויות הרווחה. כמו כן, מסייעת לספק לתלמידים בעלי קשיים כלכליים סיוע חומרי ולימודי.

רכזי התלמידים

בחטיבה ישנם שני רכזי תלמידים שתפקידם לסייר במסדרונות בית הספר במהלך השיעורים ולתת מענה לתלמידים שמחוץ לכיתה. במהלך ההפסקות, רכזי התלמידים שומרים על הסדר ועל אקלים חינוכי בית ספרי.

 

כיתת שילוב

 

אוכלוסיה

תלמידים בעלי לקות מורכבת ומשמעותית (לקות למידה, לקות גופנית, נפשית, רגשית-התנהגותית, חושית) ו/או בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתה רגילה.

 

זכאות לשילוב

הזכאות להיכלל בתוכנית השילוב תיקבע ע"י וועדת השילוב, בכפיפות למיכסת שעות השילוב שהוקצו לביה"ס, ובהתאם לאיבחון משולב (דידקטי + פסיכולוגי) של התלמיד ובדיקת מיקוד הראיה והשמיעה שלו.

 

מטרות השילוב

  1. סיוע לתלמידים בתחום הלימודי- מתמטיקה ו/או מקצועות עתירי מלל.

  2. שילוב התלמיד ברמת הלימוד של כיתתו ע"י צמצום הפערים הלימודיים והקניית אסטרטגיות למידה.

  3. חיזוק ההיבט הריגשי של התלמיד: העלאת הביטחון, הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות.

  4. שילוב חברתי טוב יותר של התלמיד בכיתת האם, כתוצאה משיפור במצבו הלימודי והריגשי.

 

תוכנית השילוב

התלמיד יוצא במהלך שעות הלימודים, בשעות אפס ו/או בתום הלימודים לכיתת השילוב, על מנת לקבל סיוע לפי צרכיו השונים. במהלך שעות אלה התלמיד מקבל:

  1. הוראה מתקנת- מורת השילוב מסייעת לילד באופן אינדיבידואלי במיומנויות היסוד: מתמטיקה, עברית וקריאה, הדרושות להצלחתו בכיתה הרגילה.

  2. פיתוח אסטרטגיות למידה- כאן הדגש מושם בדרך הלמידה ולא בתוכן הלימודי.

  3. פיתוח כישורי חיים וכלים לסינגור עצמי- דרכי התמודדות עם קשיים, שיפוט במצבים שונים בחיי היומיום, יצירת קשרים חברתיים ועוד.

 

התלמידים בכיתת השילוב הינם מאותה שיכבת גיל ולומדים בקבוצות של עד 4 תלמידים.

תלמיד, הנמצא זכאי לשעות שילוב, ילמד 2 ש"ש-4 ש"ש בכיתת השילוב עם מורה להוראה מתקנת.

 

מרכז חינוך ליאו באק | דרך צרפת 90, חיפה | 04-8300500